سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب یک ریبون برای چاپ لیبل انتقال حرارتی

در ریبونها، خدمات ما به مشتریان فراتر از ارائه راهکارهای فناوری است. ما با مشتریان خود شریک می شویم تا بهترین شیوه هایی را که در طول سال ها برای کارایی انبار به طور کلی دیده ایم به اشتراک بگذاریم.

قبلاً در وبلاگ خود، نکاتی را در مورد ملاحظات کلیدی برای طراحی و چیدمان موثر انبار و ایجاد طرح شماره گذاری مکان انبار به اشتراک گذاشتیم.

 

تمرکز این مقاله این است که به شما کمک کند تا نوع مناسب ریبون لیبل پرینتر انتقال حرارتی را برای چاپگر لیبل خود انتخاب کنید، که اطمینان حاصل می کند که لیبل های حرارتی شما کیفیت و دوام لازم را برای کار در دست اجرا دارند.

سه نوع اصلی از ریبون های حرارتی برای اکثر چاپگرهای انتقال حرارتی موجود است: ریبون های مومی کامل، ریبون های رزین مومی، و ریبون های تمام رزین.

وکس کامل

  •  رایج ترین نوع ریبون انتقال حرارتی.
  • برای انبار کاغذ بدون پوشش توصیه می شود.
  • با دوام کمتر، اما همچنین ارزان تر.
  • برای برچسب های حمل و نقل، قفسه، سطل زباله، خرده فروشی و انبار مناسب است.

رایج ترین نوع ریبون انتقال حرارتی، نوار مومی کامل است. نوارهای انتقال حرارتی مومی معمولاً برای استفاده روی کاغذ بدون پوشش توصیه می شود. در حالی که ریبون های مومی کامل چاپ با دوام کمتری نسبت به همتایان خود ارائه می دهند، اما قیمت آنها نیز به میزان قابل توجهی کمتر است.

یک ریبون انتقال حرارتی موم کامل با جوهر مبتنی بر موم پوشانده شده است. در طول فرآیند چاپ، گرمای هد چاپگر، جوهر مبتنی بر موم را ذوب می‌کند و آن را به سطح برچسب‌های انتقال حرارتی منتقل می‌کند و ناحیه چاپ مورد نظر را تشکیل می‌دهد.

ریبون های مومی کامل به دمای ذوب پایین تری نسبت به نمونه های خود نیاز دارند و برای مواد مبتنی بر کاغذ ایده آل هستند. برنامه هایی که برای ریبون های مومی کامل مناسب هستند عبارتند از: برچسب های حمل و نقل، برچسب های قفسه و سطل زباله، برچسب های خرده فروشی و برچسب های انبار.

موم-رزین 

  • منطقه چاپ بادوام تر از موم کامل.
  • در برابر حمل و نقل سنگین، مواد شیمیایی و تغییرات دما مقاوم تر است.
  • ایده آل برای برچسب های انتقال حرارتی استاندارد و ضد آب و هوا.
  • مناسب برای بارکد، حمل و نقل، داروی نسخه ای و برچسب قفسه.

در حالی که به اندازه ریبون های مومی کامل مقرون به صرفه نیستند، ریبون های رزین مومی به دلیل منطقه چاپ با دوام قابل توجهی که دارند بسیار محبوب هستند.

فرآیند چاپ در واقع بسیار شبیه به فرآیند چاپ کامل موم است، که در آن ترکیبی از موم و جوهر رزین ذوب شده و به سطح لیبل ها منتقل می شود. ناحیه چاپ شده تصویری واضح و شفاف خواهد بود که در برابر حمل و نقل سنگین، مواد شیمیایی و تغییرات دما بسیار مقاوم تر است.

دمای ذوب مورد نیاز برای ریبون های رزین مومی بین ریبون های مومی کامل و ریبون های رزین کامل قرار می گیرد. ریبون‌های رزین مومی برای طیف وسیعی از انواع مواد، از کاغذ بدون روکش گرفته تا کاغذ پوشش‌دار، براق و حتی مواد برچسب مصنوعی ضد آب و هوا، ایده‌آل هستند. ریبون های حرارتی رزین مومی به طور گسترده با محصولات انتقال حرارتی ما آزمایش شده اند و تصویری با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهند. کاربردهایی که برای ریبون‌های رزین مومی مناسب هستند عبارتند از: برچسب‌های بارکد، برچسب‌های حمل و نقل، برچسب‌های دارویی و نسخه‌ای، و برچسب‌های قفسه و سطل زباله.

رزین کامل

  • گران ترین نوع ریبون
  • برای استفاده در استوک های غیر کاغذی و مصنوعی.
  • بادوام ترین انواع ریبون.

ریبون‌های حرارتی رزین کامل در مقایسه با ریبون‌های مومی کامل یا ریبون‌های رزین مومی بسیار گران‌تر خواهند بود. این نوع ریبون عموماً برای استفاده در استوک های غیر کاغذی و مصنوعی در نظر گرفته شده است و بالاترین دوام را در بین هر نوع ریبونی ارائه می دهد.

با توجه به هزینه ریبون های رزین خالص، می توان آنها را حتی در هنگام چاپ بر روی مواد انتقال حرارتی ضد آب و هوا، بیش از حد در نظر گرفت. دوام فوق العاده ارائه شده، ریبون های رزین خالص را به گزینه ای قوی برای برچسب زدن کاربردهای پزشکی و مواد شیمیایی بسیار حساس تبدیل می کند. برای سایر کاربردها احتمالاً باید برای گزینه های اقتصادی تر که در بالا توضیح داده شد، آنها را دور زد.

منبع