سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عملکرد ریبون در پرینتر چگونه است؟

ریبون های چاپگر به شما این امکان را می دهند که با استفاده از یک چاپگر ریبونی، تقریباً روی هر نوع ریبونی مستقیماً از رایانه خود چاپ کنید. ریبون های مورد استفاده در چاپگر یک عنصر حیاتی در فرآیند چاپ هستند. برای حفظ یکپارچگی چاپگر و برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چاپگرهای ریبونی پیشرفت کرده اند و با پیشرفت های تکنولوژیکی جدید در قابلیت های خود تکامل یافته اند. آنها را می توان در مقاصد مختلف چاپ استفاده کرد. ماشین تحریر و چاپگرهای ماتریس نقطه تجهیزاتی هستند که بیشتر از کارتریج های نواری استفاده می کنند.

 

انواع چاپگرهایی که از ریبون استفاده می کنند

 

چاپگرهای ماتریس نقطه ای تصاویر را با ضربه زدن به نقاط ریز در تماس با نوار پارچه ای آغشته به جوهر چاپگر چاپ می کنند. چاپگرهای حرارتی مورد استفاده در ماشین های نقدی، فکس و دستگاه های مشابه از نوار چاپگر استفاده می کنند. گرمای چاپگرهای حرارتی جوهر موم مانند چاپگر را ذوب می کند و سپس به کاغذ منتقل می شود. چاپگرهای دیزی چرخ زمانی که چرخ می چرخد ??و یک "چکش" کاغذ را برای چاپ کاراکتر فشار می دهد از نوار چاپگر استفاده می کنند.

 

کاربردهای مختلف

 

در حال حاضر از ریبون رنگی چاپگر در محصولات مختلفی استفاده می شود. می توان از آن برای بسته بندی تجهیزات ماشین آلات در صنایع نوشیدنی، مواد غذایی، شیمیایی و پزشکی استفاده کرد.

تجهیزات چاپ خرما از ریبون چاپگر برای چاپ تاریخ تولید بر روی کیسه های پلاستیکی و کاغذی در صنایع غذایی و دارویی استفاده می کند. چاپ شفاف و ضد آب است.

از ریبون های چاپگر می توان برای چاپ بنر روی پارچه، برچسب، مقوا، فیلم و سایر رسانه ها نیز استفاده کرد. چاپ شفاف است و می تواند به راحتی توسط یک نفر کار کند و نتیجه حتی با اثر چاپ با کیفیت بالا است.

ریبون های چاپگر مدرن

 

اکنون نوارهای چاپگر با کیفیت بالا در دسترس هستند. آنها برای بازدهی بالا فرموله شده و برای برنامه های کاربردی چاپ گزارش و چاپ متن بهینه شده اند. آنها قادر به ارائه تصاویر بهینه برای چاپ متن و بارکد هستند. آنها قرقره های ریبونی با قابلیت نصب آسان و ماندگاری کاربردی یک سال دارند.

 

مزایای برخی از ریبون های چاپگر با کیفیت بالا کاهش سایش و نگهداری چاپگر و طراحی پارچه بهینه برای مکانیسم چاپگر است. برخی از ریبون های چاپگر به طور خاص برای مدل های چاپگر خاصی طراحی شده اند که برای کدگذاری نواری و برنامه های متنی استفاده می شوند. جدیدترین ریبون های چاپگر 100 درصد در برابر آب مقاوم هستند و از ابریشم در 14 رنگ متن مختلف ساخته شده اند.

 

مزایا و معایب پرینترهای ریبونی

 

سه نوع کارتریج پرینتر تونر لیزری، جوهر افشان و ریبون از این نظر مشابه هستند که همگی قابل پر کردن هستند، اما روند پر کردن مجدد متفاوت است. تفاوت های فنی مرتبط با این سه نوع، کیفیت چاپ و هزینه و سرعت چاپ است. نوارهای چاپگر کندترین و جوهرافشان سریعتر هستند. پرینترهای جوهرافشان معمولاً قیمت کمتری نسبت به چاپگرهای حرارتی دارند. نوارهای رنگی فقط برای استفاده محدود از رنگ ها در دسترس هستند و چاپگرهای ماتریس نقطه ای نویز دارند.

 

این که آیا از ریبون چاپگر، لیزر یا جوهر افشان استفاده می کنید، همه به انتخاب، بودجه و استفاده شخصی بستگی دارد. این کاملاً یک موضوع ترجیح شخصی است. چاپگرهای ریبونی مدرن این قابلیت را دارند که با گزینه هایی مانند رنگ، امنیت، خشک شدن سریع و بسیار مناسب برای بارکد و برنامه های متنی ارائه شوند. هر نوع ایرادات و نقاط مثبت خود را دارد. به بهترین شکل از موردی که با تقاضای شما مطابقت دارد استفاده کنید.

منبع