سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سریع ریبون های چاپگر کارت

 

این راهنمای ریبون چاپگر یک نمای کلی از همه چیزهایی که باید در مورد انتخاب نوارهای مناسب برای چاپگر خود بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

انتخاب ریبون مناسب برای چاپگرتان می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، به خصوص با یک سوپ الفبای ترکیبی از حروف گیج‌کننده و اندازه‌های مختلف ریبون. این راهنما به توصیف پانل های مختلف که یک ریبون را تشکیل می دهند کمک می کند.

ریبون چاپگر چیست؟

ریبون چاپگر کارتریجی است که حاوی نوار نازکی از مواد تشکیل شده از پانل‌ها است و برای حمل جوهر چاپ تک رنگ تک رنگ یا رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود که سپس مستقیماً روی سطح کارت اعمال می‌شود.

    

به عبارت دیگر، این پارچه آغشته به جوهر معمولی یا جوهرهای مبتنی بر موم است که از طریق یک عنصر حرارتی که در چاپگر کارت شناسایی قرار دارد، پرینت‌ها را به دست می‌دهد. سپس خروجی های چاپی تصاویر با کیفیت با وضوح بالا و متن و بارکد دقیق روی کارت شما تولید می کنند.

 

ریبون چگونه کار می کند؟

هدف از ریبون تولید تصاویر با کیفیت بالا از جمله متن دقیق و بارکد برای کارت شناسایی شما است. این کار با قرار دادن یک ریبون پانل رنگی یا تک رنگ در چاپگر با استفاده از قلاب های پلاستیکی روی ریبون کار می کند. هنگامی که ریبون در جای خود محکم می شود و فرآیند چاپ شروع می شود، نقاط گرم کننده از المنت حرارتی داخل چاپگر به پانل ها یا فیلم ریبون در نقاط مختلف در دمای از پیش تنظیم شده (قابل تنظیم) برخورد می کند که جوهر و قسمت پوشش داده شده را مایع می کند. سپس بر روی مواد فشرده می شود.

 

این روش چاپ به عنوان انتقال حرارتی شناخته می شود و از یک ریبون گرم شده برای تولید تصاویر زنده بادوام و ماندگار و متن با وضوح بالا بر روی مواد مختلف مانند کارت شناسایی استفاده می کند.

 

آناتومی ریبون های چاپگر رنگی

انواع کلمات اختصاری و اختصاری مرتبط با ریبون وجود دارد که ممکن است گیج کننده به نظر برسد. ما آناتومی نوارهای رنگی را پوشش خواهیم داد که به طور خلاصه نشان می دهد هر حرف چه چیزی را نشان می دهد. هر حرف نشان دهنده یک پانل متفاوت بر روی ریبون رول شده است. این پانل ها هر بار یک بار بر روی سطح کارت یا فیلم انتقال اعمال می شوند و برای ایجاد تصاویر و متنی که روی کارت های PVC ظاهر می شوند ترکیب می شوند.

 

ما به بررسی هر یک از این ریبون‌های پانل می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که چرا برای کمک به شما در تصمیم‌گیری هنگام خرید ریبون مهم هستند. حروف استفاده شده در ریبون های زیر انواع مختلف پانل های تشکیل دهنده آن ریبون و ترتیب چاپ آنها را از چپ به راست توصیف می کند.

 

YMC

رنگ‌های استانداردی که با حروف روی پانل‌های ریبون مشخص می‌شوند زرد، سرخابی و فیروزه‌ای نامیده می‌شوند و با هم تقریباً هر رنگی را ایجاد می‌کنند. این با پانل همپوشانی یا پانل K Black ارائه نمی شود و بنابراین در صورت نیاز به متن سیاه و سفید واضح یا بارکد توصیه نمی شود.

 

YMCK

یک پانل رزین مشکی اضافی برای YMC برای این نوع ریبون گنجانده شده است که با ترکیب YMC متفاوت است. هدف از پنل رزین مشکی ایجاد متن سیاه و سفید دقیق برای چاپ بارکدهای واضح است، زیرا مشکی کامپوزیت قادر به انجام این کار نیست.

 

KO

ریبون های KO یک رنگ مشکی تک رنگ را چاپ می کنند که با "K" مشخص می شود. این دستگاه دارای یک پانل پوششی است که با "O" نشان داده شده است تا یک لایه محافظ نازک ایجاد کند. ایده آل برای چاپ بارکد و متن سیاه.

 

YMCKO

این ریبون در بین تمام چاپگرها رایج ترین است. YMCKO همچنین با یک روکش اضافی که یک پانل شفاف نازک است که به عنوان روکش کارت شما عمل می کند، به پایان می رسد. این به اندازه لمینیت ضخیم یا بادوام نیست، اما محافظت می کند. علاوه بر این، برخی از ریبون‌ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از پانل همپوشانی، واترمارک‌های امنیتی اضافه کنید که می‌تواند به بهبود امنیت کلی کارت‌ها و سازمان شما کمک کند.

 

YMCKOK

اگر می خواهید در دو طرف کارت چاپ کنید، به یک ریبون دو طرفه YMCKOK نیاز دارید. این ریبون کارت شناسایی شش پانل تمام رنگی را در یک طرف به همراه یک روکش واضح و مشکی (که با K نشان داده شده است) در سمت دو چاپ می کند. یک ریبون YMCK یا YMCKO - اما توجه داشته باشید که با انجام این کار فقط از نیمی از بازده ریبون استفاده می کنید زیرا از دو مجموعه کامل پانل برای هر کارتی که استفاده می کنید استفاده می کنید.

YMCKK

این یکی دیگر از انواع YMCK همانطور که در بالا ذکر شد است که شامل یک پانل اضافی K Black است، بنابراین می توان سمت عقب کارت را به صورت تک رنگ چاپ کرد.

 

YMCKT

این ریبون یکی دیگر از انواع ریبون محبوب YMCKO است، با این حال تنها تفاوت این است که "T" مربوطه در این مورد به "پوشش بالایی" اشاره دارد و فقط نام دیگری برای پانل روکش معمولی "O" است. این را می توان در نام تجاری Datacard یافت.

 

 

تک رنگ

اصطلاح تک رنگ از دو کلمه یونانی "مونو" (به "یک") و "کروما" (به معنای "سطح") می آید. بنابراین، ریبون تک رنگ به یک رنگ، بیشتر به رنگ سیاه، آبی، قرمز، نارنجی، سبز، سفید و غیره اشاره دارد. ریبون های تک رنگ برای چاپ متن یا تصاویر تک رنگ یا حتی شخصی سازی کارت از پیش چاپ شده ایده آل هستند. با تک رنگ رنگ های رایج موجود شامل سیاه، سفید، سبز، قرمز، آبی، طلایی متالیک، نقره ای متالیک، مشکی و روکش ترکیبی است.

 

نیم پنل

ریبون های نیمه پانل برای تهیه کارت شناسایی عکس که در آن رنگ فقط باید روی نیمی از کارت چاپ شود، ایده آل هستند. می‌توانید یک تصویر یا لوگو را در یک طرف کارت اضافه کنید و متن سیاه و سفید را در قسمت رزرو کارت چاپ کنید. با استفاده از نوار پنل نیمه، در هزینه مواد مصرفی صرفه جویی خواهید کرد اما به قسمت چاپ روی هر کارت محدود می شود.

 

اشعه ماوراء بنفش یا فلورسنت

یک ریبون رنگی که شامل یک F در آن است مانند "YMCKF" دارای یک پانل UV است که می تواند روی کارت شخصی سازی شود تا یک تصویر ثابت یا متغیر و همچنین متن استاندارد تمام رنگی و سیاه شامل روکش "YMCK" + " را چاپ کند. اف". UV یک ویژگی امنیتی بالا است که از تلاش های تکراری کارت شناسایی جلوگیری می کند و تنها در صورتی قابل مشاهده است که نور سیاه UV بر روی آن تابیده شود.

 

لمینت هولوگرافیک

ورقه ورقه هولوگرافیک عنصری بر روی سطح کارت شما است که در نور قابل مشاهده است تا تصاویر رنگارنگی ایجاد کند که یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند. آنها معمولاً طرح های عمومی یا سفارشی هستند.

 

پانل امضا

اگر طراحی کارت شما به منطقه ای نیاز دارد که کاربر باید امضای خود را در آن اضافه کند، پس به این نوع ریبون توجه کنید.

 

پنل بازدارنده

ریبونی که شامل یک پانل بازدارنده مانند "YMCKI" است فقط روی یک ریبون برای چاپگر انتقال مجدد یافت می شود. استفاده در نظر گرفته شده از پانل بازدارنده این است که از پذیرش نواحی روی کارت فیلم انتقال مجدد چاپ شده مانند پانل امضا یا تراشه RFID جلوگیری کند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود.

 

انتخاب نوار چاپگر مناسب

سازگاری با چاپگر

قبل از خرید ریبون، باید مطمئن شوید که با چاپگر کارتی که دارید سازگار است. به طور کلی، هر برند چاپگر کارتی، نوارهای مخصوص چاپگر خود را دارد. ریبون ها برای همه چاپگرها به دلایل مختلفی یکسان نیستند، ابعاد پانل ریبون ممکن است در نتیجه جهت ورود کارت با یکدیگر متفاوت باشد.

 

مرحله اول - نوع چاپگر

قبل از شروع، مشخص کنید که چاپگر کارت شناسایی مستقیم به کارت (DTC) یا انتقال مجدد دارید.

 

چاپگرهای کارت شناسایی مستقیم به کارت رایج ترین نوع چاپگرهایی هستند که برای چاپ مستقیم روی کارت طراحی شده اند و یک حاشیه سفید کوچک در اطراف لبه کارت ایجاد می کنند. این نوع چاپگرها سرعت چاپ بالایی دارند و هزینه هر کارت کمتری نسبت به چاپگرهای انتقال مجدد دارند.

 

از طرف دیگر چاپگرهای کارت شناسایی مجدد برای ارائه چاپ با کیفیت بالاتر طراحی شده اند و می توانند روی کارت هایی با سطوح ناهموار چاپ کنند و می توانند چاپ روی لبه را چاپ کنند.

 

مرحله دوم - ساخت و مدل چاپگر

اکنون متوجه شده اید که چه نوع چاپگری دارید، گام بعدی این است که پس از آن مدل و مدل چاپگر کارت خود را تعیین کنید. هر برندی برای هر مدل چاپگر، ریبون های چاپگر کارت مخصوص به خود را دارد، و باید مطمئن شوید که برای کارکردن، ریبون هایی را خریداری می کنید که به تنهایی برای چاپگر شما مناسب است. ما خرید یک ریبون از برند دیگری را برای چاپگر خود توصیه نمی کنیم، زیرا با طرح نگهدارنده ریبون چاپگر شما کار نمی کند یا مطابقت ندارد.

 

مرحله سوم - پیدا کردن ریبون

با به دست آوردن نوع و مدل چاپگر خود، اکنون می توانید تعیین کنید که چه چیزی را می خواهید روی کارت های خود چاپ کنید. بسته به نیاز چاپ شما، ریبون ها در مقادیر مختلف تصویر قابل خرید هستند. ریبون های موجود در بازار امروزه می توانند از 170 تصویر تا 3000 تصویر در هر رول متغیر باشند. هرچه اندازه چاپ ریبون بزرگتر باشد، هزینه چاپ کمتر می شود - و ظرفیت بالاتر نیز باعث صرفه جویی در بسته بندی و حمل و نقل می شود.

 

ما در شرکت ریبون ها تیمی از کارشناسان دوستانه داریم که مشتاق مشاوره و کمک به شما در یافتن نوارهایی هستند که برای رفع نیازهای شما نیاز دارید.

منبع